Felanmälan
Lägenheter och allmänna utrymmen
Registrera din felanmälan på www.sbc.se (logga in med BankID) eller kontakta SBC's kundtjänst på 0771 - 722 722 mellan 07.00 - 21.00.
Vid akuta fel, kontakta alltid kundtjänst. Akuta fel kan till exempel vara fel på elanläggningen i lägenheten, stopp i toalettstolen, stopp i golvbrunn med stigande vatten eller vattenläckage. Vid akuta fel övrig tid kontakta jouren. Observera att bostadsrättsinnehavaren enligt bostadsrättslagen ansvarar för bostadens inre underhåll. Gränsdragningen finns specificerad i föreningens stadgar.
Fel på komponenter tillhörande föreningen, enligt stadgarna, ska anmälas till den tekniska förvaltaren SBC. OBS gäller ej hiss, vitvaror och media (se kontaktuppgifter till dem längre ned på sidan).
SBC kontaktuppgifter
Kundtjänst
Måndag-fredag 07.00-21.00 0771-722 722
kundtjanst@sbc.se
Akuta fel som inträffar vardagar efter 16-07 samt helger och röda dagar 00-24 och inte kan vänta till nästkommande dag skall anmälas till jouren.
SBC jour:
Telefon: 040-689 24 80
Exempel på akuta fel:
- Vattenläckage
- Strömlös lägenhet
- Risk för skada på egendom och/eller person
OBS! Vid felanmälan av icke-akut karaktär kan du som medlem bli debiterad för jourutryckningen.
Hiss - Motum
Felanmälan eller rapportera en nödsituation:
Telefon: 040 - 22 25 91 (dygnet runt)
Vitvaror - Siemens
Vitvaror felanmäls direkt till Siemens. 2 års garanti. Kontakta kundsupport via: www.siemens-home.bsh-group.com/se/kundservice/kontakt
Media / Teknik - ViaEuropa
Har du problem eller frågor gällande Bredband och TV och gemensam teknik kontaktar du ViaEuropa. Det gäller även dina taggar. Logga in via länken för att kontakta aktuell leverantör: https://viaeuropa.se/support/supportrequest.aspx
Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall
Ring 112